آخرین اخبار
کد مطلب: 146892
کشف کلاهبرداري اينترنتي ۹ ميليون ريالي در لردگان
تاریخ انتشار : 1401/01/15 10:12:10
نمایش : 453
فرمانده انتظامي لردگان، از شناسايي متهم برداشت غيرمجاز مبلغ ۹ ميليون ريال از حساب بانکي يک شهروند در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ تابش فرد گفت: فردي با در دست داشتن يک برگ مرجوعه قضايي، به پليس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ ۹ ميليون ريال از حسابش بدون اطلاع وي به صورت اينترنتي برداشت شده است که بلافاصله پيگيري موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

کارشناسان پليس فتا با اقدام سريع و به موقع و با اشراف اطلاعاتي، متهم برداشت‌هاي غيرمجاز را شناسايي کردند و با دستور مقام قضايي، پرونده جهت دستگيري متهم به دادسراي مربوطه ارسال شد.

​در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازي يک سايت جعلي و ارسال لينک آن از طريق شبکه‌هاي اجتماعي و پيام‌هاي کوتاه، افراد را به درگاه جعلي بانک هدايت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکي، اقدام به برداشت از حساب افراد مي‌کرد.

اين نرم افزار‌ها شيوه‌اي براي کلاهبرداري و سوء استفاده از کاربران در فضاي مجازي است و به هيچ عنوان نبايد آن‌ها را بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوي که استفاده و فعال‌سازي آن مستلزم پرداخت اينترنتي مبلغ اندکي از سوي مشتريان است.

شهروندان در صورت مشاهده چنين نرم افزار‌هايي در فضاي مجازي جهت شناسايي و دستگيري طراحان آن، موارد را از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي در ميان بگذارند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس